قبل از خرید سکه به این ۳ نکته توجه کنید

 

قبل از خرید سکه به این ۳ نکته توجه کنید

سکه جزء محبوب ترین گزینه‌ها برای هدیه در جشن‌ها، عروسی‌ها، تجلیل و … است؛ اما در سال‌های اخیر سکه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری شده است. 

یکی از دلایلی که از سکه علاوه بر طلا برای سرمایه گذاری استفاده می‌شود، فروش آسان و پرسود آن است زیرا سکه را در هر زمان میتوان فروخت؛ اما باید حواسمان به نکات قبل از خرید سکه باشد زیرا در این بازار افراد سود جو و کلاهبردار زیادی وجود دارد تا از سرمایه گذاری شما به نفع خودشان استفاده کنند. 

سکه زرین مفتخر است که در زمینه خرید‌وفروش سکه به صورت حضوری و سایر مصنوعات مربوط به طلا، میتواند بهترین خدمات خود را به مشتریان ارائه دهد. چنانچه قصد خرید و یا فروش سکه را دارید به صرافی‌های دارای مجوز از اتحادیه مراجعه نمایید. در این مقاله مهمترین نکات قبل از خرید سکه را با شما به اشتراک می گذاریم تا در هنگام خرید و یا فروش سکه متضرر نشوید و سرمایه گذاری موفق را تجربه کنید. 

  

سکه بانکی 

سکه بانکی، معتبر ترین سکه است. این نوع سکه در بانک مرکزی ضرب شده و بالاترین درصد اعتبار را دارد. در سکه‌های بانکی هیچ گونه تقلب و کلاهبرداری صورت نمی‌گیرد زیرا تنها جایی که این نوع سکه‌ها ضرب شده است بانک مرکزی است. احتمالا اصطلاح “سکه غیر بانکی” را شنیده باشید، سکه غیر بانکی توسط سودجویان و کلاهبردارانی که تخصص و یا شناخت اندکی از طلا و یا آلیاژ فلزات مختلف دارند ساخته می شود.  

سکه‌های غیر بانکی با دستگاه‌های قالب گیری در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با آبکارهای الکتریکی و روکش‌های طلا وارد بازار می شوند؛ به همین دلیل است که باید سکه و مصنوعات طلا را از فروشگاه ها و یا صرافی‌های که دارای نشان اعتماد و مجوز اتحادیه هستند خرید. 

  

سال ضرب شدن سکه 

پیش از سال 1386، در هر سال سکه جدیدی ضرب و به بازار روانه می شد و همین امر باعث شد که قیمت سکه های سال‌های قبل کاهش یابد و متقاضی آن‌ها کمتر شود. بنابراین در سال 86 برای اینکه این مشکل حل بشود همه سکه‌ها را به سال 86 ضرب کردند و سکه ها قبل از این سال، سکه قدیم و سکه های 1386 به بعد سکه های جدید نامیده شد. 

 پس در هنگام خرید سکه حتما حواستان  به سال ضرب شدن سکه باشد. سال ضرب شدن سکه بهتر است سال 1386 باشد زیرا سکه‌های این سال رونق بیشتری در بازار دارند، به آسانی فروش می روند و کم خطر ترین نوع سکه هستند. 

  

قیمت سکه 

قبل از خرید سکه حتما از قیمت آگاهی پیدا کنید. سایت ها را چک کنید یا از چند صرافی قیمت بگیرید تا از وضعیت بازار مطلع باشید. اگر بدون اطلاع از قیمت برای خرید اقدام کنید ممکن است فروشنده‌ها قیمت بالاتری به شما بگویند و از عدم آگاهی شما سوءاستفاده کنند.‌‌‌‌  

  

وکیوم سکه 

بیشتر سکه‌های بانکی به صورت وکیوم شده خرید و فروش می شوند ولی این موضوع به این معنی نیست که سکه‌های بدون وکیوم بی اعتبار هستند؛ سکه‌های ضرب شده توسط بانک مرکزی بدون وکیوم و بازهم، همان وزن و عیار سکه وکیوم شده را دارد. 

سعی کنید سکه ای خریداری کنید که با آدرس و مشخصات فروشگاه یا صرافی وکیوم شده باشد زیرا سکه‌ها بدون فاکتور به فروش می رسند و مشخصات و آدرس، حکم همان فاکتور را دارند و مهمتر آنکه این نوع وکیوم ها راحت تر به فروش می روند. 

 

وکیوم زرین سکه

  

مکان معتبر 

برای اینکه بتوانید مکان‌های معتبر در شهرهای مختلف را بشناسید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید البته میتوانید به مقاله چگونه صرافی ها مجاز را بشناسیم نیز مراجعه کنید و مراحل استعلام صرافی های مجاز را مطالعه کنید. 

خرید سکه از صرافی یا فروشگاه‌های مجاز و معتبر چندین مزیت دارد که یکی از آن‌ها وجود هولوگرامی است که بر روی سکه‌ها می چسبانند. اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ برای بالا بردن ارتقاء و امنیت سکه ها ایجاد شده، که تمامی سکه فروشان باید عضو این اتحادیه باشند و از هولوگرام متحدالشکل استفاده کنند. 

  صرافی زرین سکه

توصیه پایانی 

 بازار خرید و فروش سکه به قدری پر رمز و راز است که شما برای حرفه ای شدن  باید همیشه سطح اطلاعات خود را ارتقا دهید. ولی شما با استفاده از 5 نکته گفته شد در این مقاله اطلاعات پایه در این زمینه را کسب می‌کنید و احتمال متضرر شدن کاهش می یابد. 

به صورت خلاصه ما در این مقاله به شما گفتیم:  

حتما در زمان خرید سکه به سال ضرب شدن سکه دقت کنید. بهتر است سکه ضرب شده سال 1386 به بعد باشد . برای خرید سکه به مکان‌های معتبر و مجاز مراجعه کنید تا مطمئن ترین سکه را خریداری کنید. حواستان به بانکی یا غیر بانکی بودن سکه ای که خریداری میکنید باشد و همچنین به وکیوم سکه‌ها و هولوگرام درج شده بر روی آن‌ها توجه کنید. امیدواریم که با مطالعه این نکات بهترین و معتبر ترین سکه را خریداری کنید. 

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *