نحوه خرید سکه طلا از بورس کالا چگونه است؟

 

همه ما به دنبال راهکاری برای حفظ ارزش پول خود هستیم تا با مرور زمان و افزایش تورم‌ها پس انداز و سرمایه ما کاهش پیدا نکند. یکی از ایده‌هایی که همیشه در ذهن ما می‌آید خرید طلا و یا سکه است زیرا این دو گزینه با سپری شدن زمان ارزش خود را خیلی از دست نمی‌دهد.

با به وجود آمدن بورس کالا فضایی ایمن، قانونمند و همچنین رقابتی برای عرضه کالاها ایجاد شد. خرید و فروش سکه نیز امروزه در بورس کالا با روش‌های متفاوت انجام می‌شود زیرا بورس کالا برای خرید و یا فروش سکه در فضایی مطمئن ابزارهای مالی و معاملاتی مختلفی ایجاد کرده است. چنانچه تمایل به دانستن نحوه خرید سکه از بورس کالا را دارید با این مقاله همراه باشید.

 

نحوه خرید سکه از بازار بورس

خرید سکه از بورس سکه به دو طریق انجام می‌‌شود، مستقیم و غیر مستقیم.

روش غیر مستقیم

منظور از این نوع روش همان صندوق های سرمایه گذاری طلا است.

روش مستقیم

سه نوع روند در اینجا وجود دارد.

  • قراردادهای اختیاری معامله
  • خرید سکه به روش اوراق سلف موازی استاندارد
  • خرید سکه به روش گواهی سپرده کالا

شرایط خرید سکه در بازار بورس

این شرایط بسیار ساده است و اولین مرحله آن دریافت کد بورسی است که باید آن را از سایت سجام اخذ نمایید. بعد از اینکه در سایت سجام ثبت نام کردید، سامانه یک کد به شماره تماسی که در سایت درج کرده بودید ارسال می‌کند. شما با دریافت این کد باید در همین سایت احراز هویت کنید و بعد از آن شما یک کد بورسی دریافت خواهید کرد.

 

روند ثبت نام و خرید سکه در بورس کالا

مطابق با مواردی که گفته شد ابتدا باید کد بورسی دریافت کنید . پس از این مرحله باید به سامانه ثبت نام کارگزاری بورس کالا یعنی سایت ای‌بی‌گو بروید و هر کدام از کارگزاری‌هایی که به نظر شما بهتر است را انتخاب نمایید.

 

  • بعد از وارد شدن به سایت ای‌بی‌گو  وارد قسمت “ثبت نام و احراز هویت” شوید و سپس روی گزینه “اخذ کد آنلاین در بورس کالا” کلیک کنید.

سایت EBGO مرحله اول

 

  • قبل از دریافت کد بورس کالا ، باید ثبت نام و احراز هویت خود را در سایت سجام انجام داده باشید. همانطور که در تصویر درج شده مشاهده می‌کنید در این مرحله باید کدملی و کد امنیتی داده شده را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید. و بعد از آن پیامکی حاوی کد 5 رقمی از سامانه سجام به شماره تماسی که در آن سامانه ثبت کرده بودید ارسال می‌‌شود. کد را وارد کنید و بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

سایت EBGO مرحله دوم

  • در این بخش کلیه اطلاعات و مشخصات فردی خود را مجددا بررسی کنید. بعد از تکمیل و بررسی بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات نشانی و محل سکونت به شما نشان داده می‌شود، موارد گفته شده را تکمیل نمایید و باز هم بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  • گام بعدی اطلاعات شغل شما است که باید آن‌ها را بررسی و تکمیل نمایید و مجددا بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

سایت EBGO مرحله چهارم

  • گام بعدی تکمیل و بررسی اطلاعات مالی است. اگر چیزی را فراموش کرده‌ و یا اشتباه وارد کرده‌اید آن را ویرایش کنید و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

 

  • برای بارگذاری تصویر امضا خود، بر روی کاغذ سفید امضا خود را ترسیم کنید و بعد با گوشی و یا اسکنر از آن تصویری گرفته و بعد آن را بارگذاری کنید.

سایت EBGO مرحله پنجم

  • در مرحله آخر باید مشخص کنید که در کدام بازار قصد فعالیت دارید، بازار فیزیکی بورس کالا و یا بازار مالی بورس کالا و سپس بعد از خواندن متن تعهد نامه و قوانین، در صورت موافقت می‌توانید گزینه “قبول قوانین و مقررات” کلیک کنید.

 

سایت EBGO مرحله ششم

  • اگر شما مشتری کارگزاری دیگری باشید این صفحه برای شما باز می‌شود و برای تغییر کارگزاری به شمار تماس شما کد از سمت بورس کالا ارسال می‌شود. بعد از وارد کردن آن بر روی گزینه “تایید نهایی” کلیک کنید.

 

مرحله نهایی پر کردن فرم سایت EBGO

  • باز شدن این صفحه نشان دهنده این است که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و برای بقیه کارهایی همچون اعلام حساب وکالتی باید بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

سایت EBGO مرحله هفتم

 

  • در این صفحه برای شما حساب‌های بانکی‌ای که امکان وکالتی شدن را دارند نمایش داده می‌شود. درصورتی که می‌خواهید آن‌ها را وکالتی کنید می‌توانید بر روی گزینه “وکالتی شدن” کلیک کنید. اگر تمایلی به تایید این حساب‌ها ندارید می‌توانید فایل معرفی نامه سایر بانک‌ها را جهت افتتاح حساب وکالتی دریافت کنید.

 

سایت EBGO مرحله هشتم

  • فرایند ثبت نام شما در اینجا به پایان می‌رسد و با دریافت کد بورسی و همچنین تکمیل فرآیند ثبت نام در کارگزاری بورس کالا، حالا شما می‌توانید معاملات خود را انجام دهید و کالاهایی که در بورس کالا عرضه می‌شود را خریداری و تهیه نمایید.

 

سخن پایانی

برای خرید سکه باید مراحلی که گفته شد را طی کنید و همچنین برای اینکه کارگزاری خود را انتخاب نمایید می‌توانید نشانی کارگزاری مدنظر خود را در گوگل سرچ کنید و یا به سایت  Ebgo.ir مراجعه کنید و بعد از ورود به سایت کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

افرادی که متقاضی خرید سکه در بورس کالا هستند پس از انجام کارهای گفته شده و با مراجعه به سامانه های ذکر شده می‌توانند به صورت غیر حضوری برای خرید سکه اقدام کنند.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *