تفاوت طلا اجرت دار و بدون اجرت در چیست؟

اجرت طلا

 

به احتمال زیاد تا به حال طلا بدون اجرت یا کم اجرت و طلا اجرت دار و با کارمزد به گوش تان خورده و برایتان آشنا به نظر می آید. برای اینکه مفهوم طلا با اجرت و بدون اجرت را بهتر متوجه شوید تا انتها با این مقاله همراه ما شوید.

 

  • مفهوم اجرت

قبل از هر چیز بهتر است از معنی و مفهوم اولیه اجرت شروع کنیم. هنگامی که شما می‌خواهید زیوالات طلا بخرید علاوه بر هزینه طلا خام شما یک هزینه دیگر نیز پرداخت می‌کنید، دستمزد طلا ساز که از یک قطعه طلا خام جواهری به این زیبایی ساخته است. به این هزینه و دستمزدی که شما برای طلا ساز میپردازید اجرت گفته می‌شود.

اجرت همانند طلا فرمول محاسبه خاص و ویژه ندارد و مبلغ آن بستگی به طراحی، زیبایی و ظرافت به کار رفته در آن دارد که خود طلا ساز یا طلا فروش تعیین می‌کند.

 

  • طلا اجرت دار

طلا اجرت دار، طلایی است که تازه ساخته شده و تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است و یا طلایی بوده است که به صورت تک سفارش داده شده و یا طراحی و ظرافت ویژه ای در آن به کار رفته است.

 

  • طلا کم اجرت

طلا کم اجرت دو مفهوم دارد. مورد اول زمانی استفاده می‌شود که طلا ساز سفارش زیادی قبول کند و به دلیل حجم بالا و اعتبار طلا فروش نرخ اجرت کار را پایین تر اعلام کند و دومی هنگامی گفته می‌شود که طلا دست دوم باشد در واقع به این معنی است که قبلا توسط فردی استفاده شده باشد و الان تصمیم به فروش دارد زیرا این نوع جواهرات و زیوالات نو نیستند و قبلا استفاده شده اند به همین خاطر اجرت ساخت آن‌ها هنگامی که نو بودند گرفته شده و الان که مورد استفاده قرار گرفته دیگر همانند بار اول اجرت ندارد.

 

  • طلا بدون اجرت

بعضی از جواهرات دست دوم به قدری کهنه و قدیمی هستند که دیگر کاربرد خاصی ندارند و فقط برای سرمایه گذاری خوب هستند به همین خاطر فقط قیمت و هزینه طلا خام را باید پرداخت کرد. هرچند بعضی از طلا فروشان با تعمیرات و زیبا سازی همان طلاهای کهنه شده مجددا آن‌ها را قابل استفاده و روانه بازار می‌کنند.

 

طلا اجرت دار و بدون اجرت

سخن آخر

ما در این مقاله تفاوت بین طلا بدون اجرت و اجرت دار را به شما توضیح دادیم، حال که متوجه تفاوت بین طلا اجرت دار، کم اجرت و بدون اجرت شده‌اید با آگاهی بیشتر می‌توانید به خرید بروید و همچنین می‌توانید با هزینه ای که دارید بهترین نوع طلا را انتخاب و تهیه کنید.

امیدواریم که این مقاله کوتاه ولی مفید توانسته باشد سوالات و دغدغه های شما را برطرف کند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *