چگونه دلار اصل و تقلبی را با یک نگاه تشخیص دهیم

تشخیص دلار تقلبی از اصل

همانطور که اطلاع دارید یکی از مسئله‌هایی داغ و پر ماجرای این روزها دلار آمریکا است. به دلیل اینکه در سال های اخیر تقریبا دلار در همه بخش های کشور دخالت داشته است از بازار ارز گرفته تا بازار مواد غذایی؛ این ارز یکی از دغدغه های مهم مردم به حساب می‌آید. از دیگر دغدغه های این روزها تقلبی بودن دلار است که این نیز بسیار مهم است. پس تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله راه تشخیص دلار اصلی و تقلبی را به شما آموزش می‌دهیم.

راه‌های تشخیص دلار اصلی و تقلبی  

برای اینکه بتوانید دلار اصلی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید چندین مورد را باید بررسی کنید که در زیر بیشتر آن موارد را برای شما توضیح داده‌ایم.

۱- جنس اسکناس دلار اصلی و تقلبی

اگر دلار اصل باشد، باید جنس اسکناس آن از کتان باشد البته یک نوع کتان خاص که در بازار به فروش نمی‌رسد. به همین خاطر یکی از راه‌های اینکه دلار تقلبی را تهیه نکنید لمس اسکناس است.

۲- وضوح اسکناس

در اسکناس‌های اصل، گوشه اعداد تیز است در حالی که در دلار های تقلبی اعداد با گوشه گرد دیده می‌شود. به همین خاطر اعداد دلارهای تقلبی به اندازه اسکناس‌های اصلی واضح نیست.

۳- درخشندگی یکی از اعداد دلار اصلی و تقلبی

در چهار گوشه دلار اصل، اعداد مختلفی وجود دارد که یکی از این اعداد طلاکوب است. این ویژگی در دلارهای تقلبی وجود ندارد.

۴- شماره سریال تکراری

اگر قصد دارید تعداد زیادی دلار خریداری کنید این روش بهترین راه است. در این روش تنها کافی است که اسکناس‌ها را بر بزنید و شماره سریال آن‌ها را کنترل کنید. بنابراین اگر دلار‌ها تقلبی باشند خیلی سریع می‌توانید متوجه شوید که شماره سریال‌ها تکراری است. چاپ کردن اسکناس در شماره سریال‌های متفاوت کار چندان راحتی نیست. به همین خاطر متقلبان اسکناس‌های تقلبی را در بین دلار‌های اصلی می‌گذارند تا خریداران متوجه این موضوع نشوند. دسته‌هایی اسکناس دلار نو دارای شماره سریال مرتبی از ۰۰ تا ۹۹ است.

۵- تصویر نامرئی دلار اصلی و تقلبی

مانند هر ارز دیگری دلار آمریکا نیز در بخش سفید رنگش تصویری هک شده است که با گرفتن آن در مقابل نور این تصویر نمایش داده می‌شود.

تصویر نامرئی دلار اصلی و تقلبی

۶- نوشته‌های برجسته

اسکناس‌‌های ۱۰۰ دلاری، نوشته‌های برجسته دارد. برای مثال عبارت « united states of america » در اسکناس اصل به صورت برجسته است.

۷- نوار امنیتی دلار اصلی و تقلبی

دلار نیز مانند سایر ارز‌ها دارای نوار نامرئی است، که با قرار دادنش در مقابل نور نمایش داده می‌شود.

نوار امنیتی دلار اصلی و تقلبی

توصیه پایانی

تعداد اسکناس‌ها با اعداد چینی و یا دیگر الفبای خارجی در بازار جهانی با افزایش ۱۲۰ درصدی رو به رو شده است. پس بهتر است دقت لازم را  در خرید داشته باشید. قبل از تا زدن اسکناس و قرار دادن آن در جیب‌تان بهتر است آن را چند بار بررسی کنید. دقت کنید که در دو سمت اسکناس‌تان فقط الفبای انگلیسی وجود داشته باشد. مورد بعدی که باید دقت کنید این است که حتما اسکناس را بررسی کنید تا عبارت «replica» و «use only for motion pictures» ذکر نشده باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در رابطه با دلار بیشتر کنید می‌توانید مقاله تاریخچه پر کاربردترین ارز دنیا را مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *