بهترین راهکار تشخیص لیر تقلبی

تشخیص لیر اصل از تقلبی

 

کشور ترکیه همیشه جزء یکی از مقصدهای پر طرفدار برای گردشگران بوده است. به هیمن دلیل کشور ما نیز حجم تبادلات ارزی زیادی را با کشور ترکیه دارد. لیر یکی از ارزهایی است که برای ایرانیان کاربرد زیادی دارد از همین رو بهتر است تا با آن کامل آشنا شوید. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را نسبت به لیر اصل و تقلبی آگاه کنیم و راهکارها و روش‌‌های تشخیص لیر اصل و تقلبی را برای شما بازگو کنیم.

 

روش‌های تشخیص لیر اصل و تقلبی

روش‌های مختلفی برای تشخیص لیر اصل و تقلبی در دنیا وجود دارد که در اینجا ما به برخی آز آنها پرداخته ایم.

۱- تصویر محو لیر اصل و تقلبی

یک شش ضلعی در سمت راست کت آتاتورک در طرف اصلی اسکناس وجود دارد. در این شش ضلعی نقاط، با خطوط محدب بهم وصل شده‌اند. اگر از زاویه‌ی غیر عمود به اسکناس نگاه کنید عدد ارزش اسکناس قابل مشاهده است. اگر لیر اصل باشد عکس آتاتورک و عدد نوشته شده کنار آن به صورت محو دیده می‌شود. چنانچه نور به این اسکناس تابیده شود این تصویرهای محو قابل مشاهده خواهند شد.

 

۲- شماره سریال لیر اصل و تقلبی

 در پشت اسکناس لیر دو دسته عدد با رنگ‌های مشکی و قرمز وجود دارد. این سریال‌های چاپ شده در پشت اسکناس یکی به رنگ مشکی است که در زیر نور به رنگ سبز تبدیل می‌شود و دیگری به رنگ قرمز است. توجه کنید که تغییر رنگ UV مشکی در اسکناس‌های تقلبی صورت نمی‌گیرد.

 

۳- نخ اصلی لیر اصل و تقلبی

دو حرف «TL» در عکس آتاتورک و مبلغ درج شده روی اسکناس لیر با تابش نور «UV» به حالت فلورسنت مشاهده می‌شود.

 

روش‌های تشخیص لیر اصل و تقلبی

۴- چاپ قابل لمس

در سمت اصلی اسکناس لیر یک سری اعداد و حروف چاپ شده است که اگر ناخن و یا انگشت تان را روی آن بکشید، آن‌ها قابل لمس هستن.

 

۵- نخ امنیتی لیر اصل و تقلبی

نخ امنیتی در لیر ترکیه به صورت پیوسته است که بر روی آن مبلغ پول و دو حرف «TL» نوشته شده است. این نخ پیوسته، فلورسنت می‌باشد و اگر آن را تحت تابش نور «UV» قرار دهید، تغییر رنگ خواهد داد. تغییر رنگ این اسکناس‌ها بستگی به ارزش پول می‌تواند یکی از رنگ‌های آبی، قرمز و زرد باشد.

 

۷- نخ امنیتی پشت اسکناس

همانطور که در روی اسکناس نوار امنیتی وجود دارد، قسمت پشت اسکناس نیز شامل این نوار می‌شود. در این نوار مبلغ ارزش پول و دو حرف «TL» نوشته شده است. این نوار در زیر نور زرد ترنسلوسنت قابل رویت است.

نحوه تشخیص لیر اصل از تقلبی

سخن پایانی

اگر قصد دارید لیر تهیه کنید بهتر است از صرافی‌های مجاز دریافت کنید. با این حال حتی اگر از صرافی نیز تهیه می کنید حتماً اصل بودن یا نبودن آن را چک کنید و سپس از فروشگاه خارج شوید. در این مقاله ما سعی کردیم که مهمترین نکات اصل  بودن طلا را برای شما بنویسیم تا با مطالعه آن بهتر بتوانید این کار را انجام بدهید. اگر به کشور ترکیه علاقه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری از آن داشته باشید اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *